Αξιότιμοι Κύριοι. Έχοντας διανύσει τις πρώτες μέρες λειτουργίας του ΓΕΦ Άνδρου, αντιμετωπίσαμε πολλαπλά προβλήματα κατά την εξυπηρέτ...
Αξιότιμοι Κύριοι.
Έχοντας διανύσει τις πρώτες μέρες λειτουργίας του ΓΕΦ Άνδρου,
αντιμετωπίσαμε πολλαπλά προβλήματα κατά την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων της
Άνδρου.
Η λόγω των γεωγραφικών περιορισμών δυσχερής πρόσβαση στη
Δ.Ο.Υ. Παλλήνης, η πλήρης αδυναμία άμεσης και επιτόπιας επίλυσης ακόμη και του
πιο απλού φορολογικού θέματος και η ουσιαστικά παντελής απουσία φορολογικών
αρμοδιοτήτων έχει οδηγήσει σε απόγνωση, απλούς φορολογουμένους και
επιχειρηματίες του νησιού, καθώς και επαγγελματίες, που συναλλάσσονταν σχεδόν
καθημερινά με τη Δ.Ο.Υ. Άνδρου λόγω της ιδιότητάς τους, όπως λογιστές,
συμβολαιογράφοι, δικηγόροι, κλπ.
Επειδή αποδεικνύεται εκ των
πραγμάτων, ότι
α) δεν υπήρξε επαρκής προετοιμασία για την λειτουργία των νησιωτικών ΓΕΦ,
β) δεν έχει μέχρι στιγμής δοθεί η κατάλληλη προσοχή στην αντιμετώπιση των ελλειμμάτων εξυπηρέτησης, που καθημερινά αναφύονται και
γ)παραγνωρίστηκαν οι ιδιαιτερότητες του νησιωτικού χώρου,
θέλουμε να σας προτείνουμε τα εξής:
α) δεν υπήρξε επαρκής προετοιμασία για την λειτουργία των νησιωτικών ΓΕΦ,
β) δεν έχει μέχρι στιγμής δοθεί η κατάλληλη προσοχή στην αντιμετώπιση των ελλειμμάτων εξυπηρέτησης, που καθημερινά αναφύονται και
γ)παραγνωρίστηκαν οι ιδιαιτερότητες του νησιωτικού χώρου,
θέλουμε να σας προτείνουμε τα εξής:
1.
Ενίσχυση των ΓΕΦ με ορισμένες ελάχιστες
αρμοδιότητες, όπως αυτές καθορίζονται με την απόφαση του ΓΓΔΕ Δ6Α
1126601ΕΞ2013, όπως αυτή δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β΄ 2043/22.08.2013(συνημμένο 1),
αναφορικά με τη λειτουργία νησιωτικών Δ.Ο.Υ. σε επίπεδο τμημάτων (Β’ ). Φυσικά,
αυτό δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ανεξάρτητη λειτουργία των νησιωτικών
γραφείων, προκειμένου να είμαστε συνεπείς με τις μνημονιακές υποχρεώσεις της
Χώρας. Με άλλα λόγια, προτείνουμε Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων,
υπαγόμενα στις Δ.Ο.Υ. υποδοχής, αλλά με αρμοδιότητες, που θα προσομοιάζουν με
αυτές των Δ.Ο.Υ. , που λειτουργούν σε επίπεδο τμήματος (Β΄). Η πρότασή μας αυτή
συμφωνεί και με το προτεινόμενο οργανόγραμμα του Υπουργείου Οικονομικών, όπως
αυτό έχει δει το φως της δημοσιότητας από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διοικητικής
Μεταρρύθμισης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης. (συνημμένο 2).
2.
Επαρκή στελέχωση των συνδεδεμένων
νησιωτικών Γραφείων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, ώστε να μπορούν να
εξυπηρετούνται άμεσα οι φορολογούμενοι και υπό την προϋπόθεση, ότι θα υπάρξει η
παραπάνω διεύρυνση αρμοδιοτήτων. Η στελέχωση φυσικά θα πρέπει να προκύψει από
τους μέχρι τις 09/09/2013 υπηρετούντες υπαλλήλους των νησιωτικών Δ.Ο.Υ., οι
οποίοι αδυνατούν να μετακινηθούν και επιθυμούν λόγω εντοπιότητας, μόνιμης
κατοικίας, οικονομικών, οικογενειακών, κοινωνικών ή και άλλων προβλημάτων, να
παραμείνουν στα νησιά. Κάτι τέτοιο θα συμφωνούσε και με τη δέσμευση πολλών εκ
των υπαλλήλων για δεκαετή παραμονή, την οποία ανέλαβαν ως προϋπόθεση κατά το διορισμό
τους και για την οποία επιπλέον μοριοδοτήθηκαν, έναντι των υπολοίπων υποψηφίων.
Εξάλλου, ήδη υπηρετούν 2 εφοριακοί υπάλληλοι σε κάθε νησιωτικό ΓΕΦ, οι οποίοι
προσπαθούν να εξυπηρετήσουν τους φορολογούμενους μέσα σε ένα ασαφές πλαίσιο,
χωρίς ουσιαστικά «μέσα» και «εργαλεία».
Σας διευκρινίζουμε ότι, οι επιπλέον θέσεις που
προκύπτουν με βάση την πρόταση αυτή, δεν αποσκοπούν στην «τακτοποίηση»
υπαλλήλων, αλλά αποτελεί, μαζί με την απαιτούμενη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων,
αναγκαία προϋπόθεση για την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των νησιωτών
φορολογουμένων και την απρόσκοπτη λειτουργία της φορολογικής διοίκησης στη
νησιωτική Ελλάδα.
Προτείνουμε, λοιπόν, ως μέτρο τη στελέχωση με 1
εφοριακό υπάλληλο ανά 2000 συναλλασσομένους, με ελάχιστο πλήθος εργαζομένων
τους τρεις, ώστε να λειτουργούν τα γραφεία απρόσκοπτα και κατά τις ημέρες των
αδειών των υπαλλήλων. Σύμφωνα με αυτό το μέτρο και με βάση τα στοιχεία του
πορίσματος του Υπουργείου Οικονομικών του Σεπτεμβρίου 2012, προκύπτει ο
ακόλουθος πίνακας στελέχωσης:
|
ΔΟΥ
|
ΣΥΝΟΛΟ
ΕΣΟΔΩΝ (σε χιλ. €)
|
ΣΥΝΟΛΟ
ΣΥΝ/ΝΩΝ
|
Δ.Ο.Υ. ΥΠΟΔΟΧΗΣ
ΣΕ
|
ΜΕΤΡΟ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ
ΓΕΦ 1 ΕΦΟΡΙΑΚΟΣ ΑΝΑ 2000 ΣΥΝ/ΝΟΥΣ (ελάχιστο 3)
|
|
1
|
ΑΝΔΡΟΥ
|
11.111
|
10.343
|
ΠΑΛΛΗΝΗ
|
5
|
|
2
|
ΚΕΑΣ
|
5.913
|
4.342
|
ΠΙΚΕΡΜΙ
|
3
|
|
3
|
ΜΗΛΟΥ
|
15.528
|
11.688
|
ΠΕΙΡΑΙΑ
|
6
|
|
4
|
ΤΗΝΟΥ
|
10.562
|
9.297
|
ΕΡΜΟΥΠΟΛΗ
(ΣΥΡΟΣ)
|
5
|
|
5
|
ΙΘΑΚΗΣ
|
2.836
|
3.964
|
ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ
(ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ)
|
3
|
|
6
|
ΠΑΞΩΝ
|
3.263
|
3.202
|
ΚΕΡΚΥΡΑ
|
3
|
|
7
|
ΛΗΜΝΟΥ
|
13.347
|
17.819
|
ΜΥΤΙΛΗΝΗ
(ΛΕΣΒΟΣ)
|
9
|
|
8
|
ΣΚΟΠΕΛΟΥ
|
6.633
|
8.732
|
ΒΟΛΟ
|
4
|
|
9
|
ΣΚΙΑΘΟΥ
|
9.645
|
7.377
|
ΒΟΛΟ
|
4
|
|
10
|
ΑΓΙΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ
|
6.401
|
10.784
|
ΣΑΜΟ
|
5
|
|
11
|
ΑΙΓΙΝΑΣ
|
13.257
|
14.596
|
ΠΕΙΡΑΙΑ
|
7
|
|
12
|
ΚΥΘΗΡΩΝ
|
4.266
|
5.736
|
ΠΕΙΡΑΙΑ
|
3
|
|
13
|
ΠΟΡΟΥ
|
12.066
|
14.713
|
ΠΕΙΡΑΙΑ
|
7
|
|
14
|
ΣΠΕΤΣΩΝ
|
6.183
|
4.472
|
ΠΕΙΡΑΙΑ
|
3
|
|
15
|
ΥΔΡΑΣ
|
1.997
|
|
ΠΕΙΡΑΙΑ
|
3
|
|
16
|
ΚΑΛΥΜΝΟΥ
|
31.038
|
20.919
|
ΚΩ
|
10
|
|
17
|
ΛΕΡΟΥ
|
8.460
|
12.935
|
ΚΩ
|
6
|
|
18
|
ΚΑΡΠΑΘΟΥ
|
7.175
|
9.046
|
ΡΟΔΟ
|
5
|
|
19
|
ΘΑΣΟΥ
|
15.959
|
16.983
|
ΚΑΒΑΛΑ
|
8
|
|
ΣΥΝΟΛΟ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΤΑ ΝΗΣΙΩΤΙΚΑ ΓΕΦ
(ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ): |
99
|
Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Οικονομικών αγνόησε τη
νησιωτική πραγματικότητα, τις δυσχερείς έως συχνά ανύπαρκτες ακτοπλοϊκές
συνδέσεις, το υψηλό κόστος μετάβασης από το νησί στη Δ.Ο.Υ. υποδοχής, την
αδυναμία των νησιωτικών πληθυσμών, στην πλειοψηφία τους υπερήλικες, να
εξυπηρετηθούν μέσω διαδικτύου, την αδυναμία πολλών φορολογουμένων, να
καταβάλουν αντάλλαγμα για οποιαδήποτε φορολογική υπηρεσία είχαν μέχρι σήμερα
δωρεάν στη διάθεσή τους, κλπ.
Ελπίζουμε οι παραπάνω προτάσεις μας να τύχουν της
δέουσας προσοχής σας! Είμαστε στη διάθεσή σας, προκειμένου να τις αναπτύξουμε
αναλυτικότερα, προς κάθε αρμόδιο, με τελικό στόχο την επίλυση όλων των
προβλημάτων, που έχουν ανακύψει, αλλά και την ενίσχυση του φοροελεγκτικού
μηχανισμού στις νησιωτικές, ευαίσθητες και απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές,
προς όφελος και των κατοίκων των νησιών και της πολιτείας.
Σας ευχαριστούμε εκ των
προτέρων για τη θετική αντιμετώπιση του αιτήματός μας,
Για το Δήμο Άνδρου,
Ο Δήμαρχος
Πίνακας
Αποδεκτών
1. Δήμος ΚΕΑΣ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
2. Δήμος ΜΗΛΟΥ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
3. Δήμος ΤΗΝΟΥ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
4. Δήμος ΙΘΑΚΗΣ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
5. Δήμος ΠΑΞΩΝ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
6. Δήμος ΛΗΜΝΟΥ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
7. Δήμος ΣΚΟΠΕΛΟΥ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
8. Δήμος ΣΚΙΑΘΟΥ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
9. Δήμος ΙΚΑΡΙΑΣ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
10. Δήμος ΑΙΓΙΝΑΣ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
11. Δήμος ΚΥΘΗΡΩΝ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
9. Δήμος ΣΠΕΤΣΩΝ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
10. Δήμος ΠΟΡΟΥ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
11. Δήμος ΥΔΡΑΣ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
12. Δήμος ΚΑΛΥΜΝΟΥ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
13. Δήμος ΛΕΡΟΥ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
14. Δήμος ΚΑΡΠΑΘΟΥ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου
15. Δήμος ΘΑΣΟΥ
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Δημάρχου