Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

Breaking News

latest

Αντί συστάσεων... γράφει ο Παναγιώτης Πρασσάς

«τι θα συμβούλευα τα εγγόνια μου; Χμμ… να είναι φιλοπερίεργα! Τι άλλο; Αν διαθέτουν αυτό το χαρακτηριστικό, τότε μπορούν να πετύχουν...


«τι θα συμβούλευα τα εγγόνια μου; Χμμ… να είναι φιλοπερίεργα! Τι άλλο; Αν διαθέτουν αυτό το χαρακτηριστικό, τότε μπορούν να πετύχουν τα πάντα!»
Eric J.E. Hobsbawmhttp://www.youtube.com/watch?v=dabH45Af2bo


Χαίρετε!

Για τους περισσότερους από τους 2500 και πλέον καθημερινούς επισκέπτες του φιλόξενου όσο και φιλόδοξου www.tinianews.eu είμαι άγνωστος. Επιδίωξή μου δεν είναι να σας γίνω γνωστός, θα αποπειραθώ να γίνω φίλος σας! Φίλος αναγκαίος κι όχι φίλος ανάγκης! Είμαι Τήνιος εκ μητρός (όπως και τα… news), αλλά αγαπώ τον τόπο μου για τις γνώσεις, τις εμπειρίες, το «ψωμί» και κυρίως τους ανθρώπους που μου έχει απλόχερα χαρίσει και όχι λόγω της αιματολογικής μου συγγένειας. Αν και οι μεταπτυχιακές μου σπουδές με «ανάγκασαν» να εγκαταλείψω -προσωρινά, ελπίζω- την Τήνο, όπου ζούσα και εργαζόμουν τα τελευταία τέσσερα χρόνια, αποδέχτηκα με χαρά -περισσότερο επεδίωξα εγώ, ο ίδιος- τη συνεργασία αυτή με το site στο οποίο τώρα περιηγείστε. Το έπραξα επειδή ήθελα να εκφραστώ, αλλά και να εκφράσω. Να δημοσιεύσω γνώμες, σκέψεις και συναισθήματα. Στοχεύω να καταπιαστώ με θέματα/ζητήματα της επικαιρότητας που σχετίζονται με την Τήνο, την Ελλάδα, την Ευρώπη, τον Κόσμο όπως και όσο οι καιροί το απαιτούν. Αποδέχομαι, λόγου χάρη, ότι η εκλογή Δημάρχου Τήνου και η επερχόμενη εκλογή Προέδρου των Η.Π.Α έχουν ελάχιστες ομοιότητες μεταξύ τους, ωστόσο αν κάποιος Τηνιακός θεωρεί ότι η δεύτερη περίπτωση εκλογής δεν τον αφορά καθόλου, τότε νομίζω πως είναι -τουλάχιστον- αφελής…
Δεν είμαι επαγγελματίας δημοσιογράφος. Είμαι ιστορικός - αρχαιολόγος, ειδικευόμενος στην Ιστορία των Ιδεών και δη του Εθνικισμού. Δε θα σας έδινα αυτήν την πληροφορία, αν δεν ήθελα εκ των προτέρων να… απολογηθώ για την έμφαση που θα δίνει η παρούσα στήλη σε θέματα ιστορικού, πολιτικού, πολιτισμικού και κοινωνιολογικού χαρακτήρα. Δε θα αγνοήσει πάντως ζητήματα οικολογικά, οικονομικά και ασφαλώς προβλήματα καθημερινής ρουτίνας. Απολογούμαι προκαταβολικά επίσης για τη συχνότητα της στήλης αυτής. Θα γράφω μόνο όταν ένα ζήτημα της επικαιρότητας μου κινεί το προσωπικό ενδιαφέρον, ενώ παράλληλα θεωρώ ότι αγγίζει πολλούς (γιατί όχι και όλους) από τους συμπολίτες μας. Επ’ ουδενί δε θα επιθυμούσα να προσθέσω ένα (ανούσιο) άρθρο καταλαμβάνοντας πολύτιμο χώρο σε έναν πολυσχιδή ιστότοπο μόνο και μόνο για να ικανοποιήσω τις προσωπικές μου ανησυχίες, ενώ επί της ουσίας δε θα έχω τίποτα να πω. Εκ προοιμίου, θεωρείστε δεδομένο πως οτιδήποτε διαβάζετε σε αυτήν τη στήλη απηχεί τις προσωπικές απόψεις του συντάκτη της και σε καμιά περίπτωση δε βαρύνει τους διαχειριστές του site.
Στην αρχή κάθε άρθρου θα σας εμφανίζεται ένας σύνδεσμος (link, όπως λέμε και στο χωριό μου, την Καρυά) που θα σας οδηγεί σε ένα μουσικό κομμάτι που επέλεξα να με συντροφεύσει την ώρα που έγραφα. Έτσι, για να δώσουμε μια σταλιά ραδιοφωνικής μαγείας στην ανάγνωση. Εναλλακτικά, μπορείτε να με διαβάσετε υπό τους κραυγαλέους ήχους της σιωπής…
Όσο για το όνομα της στήλης, αφού σας ζητήσω να συγχωρήσετε «ποιητική αδεία» την ανορθόγραφή μου έμπνευση, σας λέω ότι αποτελεί την προσπάθειά μου να συνδέσω την ιερή έννοια του Λαού με το ταπεινό μου επίθετο, εξ’ ου και τα δύο «σ» (δήμος = λαός). Κυρίως όμως, σχεδίασα τη στήλη έτσι ώστε να έχει τη  μορφή μίας εικονικής δημοπρασίας. Θεωρώ ότι είναι πολύ γοητευτική η στιγμή κατά την οποία ένας άνθρωπος είτε προσπαθεί να σχηματίσει γνώμη, είτε επαληθεύει τη γνώμη του, είτε (το κυριότερο) ανατρέπει μέσα του μια παγιωμένη αντίληψη.  Για κάθε επίκαιρο, λοιπόν,  θέμα θα προσπαθώ να παραθέτω τις δύο (ή και περισσότερες) απόψεις που σχετίζονται με αυτό. Κατόπιν, στο μυαλό του αναγνώστη θα διενεργείται μια «δημοπρασία» ανάμεσα στις απόψεις αυτές και όποια επικρατεί θα κερδίζει όχι χρήματα (όπως συμβαίνει στις κανονικές δημοπρασίες), αλλά κάτι σπουδαιότερο: την αποδοχή σας. Αυτήν ακριβώς την αποδοχή, καθώς και την καλή σας προαίρεση επιδιώκω να κερδίσει και η στήλη μου. Υπογραμμίζω ότι δεν αποτελεί αυτοσκοπό μου να σας πείσω ότι η δική μου τοποθέτηση θα είναι πάντα η ορθότερη. Θα μου αρκεί για να θεωρήσω επιτυχημένη τη στήλη το να αναδείξω το διαφορετικό, το καινούριο, το εναλλακτικό, να κινήσω μέσα σας τον προβληματισμό και την -καλώς εννοούμενη- περιέργεια.
Τέλος, δηλώνω απερίφραστα κάτι παραπάνω από πρόθυμος να δεχθώ οποιεσδήποτε αντιρρήσεις, διορθώσεις, επισημάνσεις και εν γένει σχόλια τα οποία θα κάνουν την επικοινωνία μας αμφίδρομη και εμένα προσωπικά σοφότερο. Μόνη προϋπόθεση για να δημοσιευτούν αυτά κάτω από το κείμενό μου, να διατηρήσετε κόσμιο ύφος. Αυτή η προϋπόθεση-παράκληση τίθεται από τη μεριά μου όχι επειδή είμαι εύθικτος (το κάθε άλλο!), αλλά επειδή τόσο εσείς, όσο και εγώ φιλοξενούμαστε σε μία ιστοσελίδα με υψηλό επίπεδο γραφής και θεματολογίας, ας μην την υποβιβάσουμε σε επίπεδο αποχετευτικού συστήματος!

Καλό και μακρύ μας ταξίδι εύχομαι!

Παν. Χ. Πρασσάς






Με την σειρά τους τα Τήνια Νews θέλουν  να ευχαριστήσουν τον Παναγιώτη για τα καλά του λόγια και τον καλωσορίζουνε στην ομάδα του Τήνια News .

Ευχόμαστε καλή συνεργασία γεμάτη επιτυχίες και με πολλές φιλοδοξίες .